33. Scratch - toll bővítmény
Scratch program használata:
Bal alsó sarokban bővítmény hozzáadása ikon - Toll, rajzolj a szereplőkkel
Jobbra, balra parancsok:
Azonos pozíció, sorrend:
1. feladat
Hátterek megnézése: szobabelső kiválasztása (ROOM 1).
Szereplők megnézegetése: bogár (Beetle) kiválasztása.
Macska szereplő törlése.
Játék indulásakor a bogár a bal alsó sarokban legyen a könyvespolc előtt, jobbra nézzen.
A szóköz gomb lenyomásával jutassuk el a bogarat a térelválasztó polcon át a szoba belső részébe. (Menj és fordulj parancsok használata. Kisérletezgess, próbálgasd, melyik értékkel hova jutsz)
2. feladat
Bővítsük azzal a programot, hogy húzzon vonalat maga után a bogár. A vonal színe citromsárga legyen.
A játék újraindításakor törlődjön a képernyő.
3. feladat
Hátterek közül válaszd ki a Yy-grid-30px nevűt!
Szereplők közül Beetle bogarat.
Macska szereplő törlése.
A háttéren helyezz el 4 darab bordó színű kört! Egyetlen kikötés, hogy az utolsó kör a jobb felső sarokban legyen, ez lesz a cél.
Játék indulásakor a bogár a bal alsó sarokban legyen, jobbra nézzen.
A szóköz gomb lenyomásával jutassuk el a bogarat a jobb felső sarokba, ahol átmegy az utolsó bordó körön is.
Piros vonalat húzzon végig maga után.
Amint célba ér a bogár, mondja azt, hogy célba értem.
4. feladat - Koordináták használata (könnyebb feladatmegoldás)
A hátterek közül válaszd az XY-Grid nevűt!
A szereplők közül válaszd ki Terát! A macska szereplőnk is maradjon meg, ő fog rajzolni.
Tera kéri meg a macskát, hogy rajzoljon neki egy házat, majd megköszöni.
5. feladat
Rajzolóprogram készítése Scratchben
- Világoszöld háttérszín. Bal felső sarokban sötétzöld négyzettel.
- Szereplők: teknős, E betű, H betű, J betű, B betű.
Program lényege:
Az E betűre kattintva előre megy a teknősbéka, H betűre kattintva hátra megy, J betűre kattintva Jobbra fordul, B betűre kattintva balra fordul.
Piros színű vonalat húz maga után, amerre megy.
Megoldás: